Deze week komt het Lochemse metaalbewerkingsbedrijf WILA met een nieuwe webportal. Voortaan kunnen eindgebruikers online bepalen welk kantpersgereedschap het meest geschikt is voor hun specifieke buigvraagstuk. Is het benodigde gereedschap niet standaard beschikbaar, dan is het zelfs mogelijk direct een special te ontwerpen en deze online te bestellen.

De innovatie wordt gepresenteerd op de EuroBlech-beurs in Hannover en is de volgende stap in de uitgekiende e-commerce strategie van WILA. “Wij maken hier een strategische beweging richting de eindgebruikers van onze producten zonder de bestaande distributiepartners zoals fabrikanten en dealers te benadelen”, stelt directeur Hans Willemsen.

Eerder dit jaar ging in Europa en de VS al een interactieve webshop van WILA live, en China staat op de rol voor volgend jaar. “De webshop is een hit. In Europa hadden we naast een enorm aantal aanmeldingen op dag één al twee orders! Ook in VS wordt deze wijze van verkopen en distribueren goed ontvangen. Ondanks het feit dat onze industrie redelijk behoudend is, zie je dat de hedendaagse klanten vanuit hun privédomein gewend zijn aan webshops. Het gaat zoals we hoopten, zelfs aan de positieve kant van deze verwachtingen”, aldus Willemsen.

- Advertentie -