Een efficiëntere dienstverlening, samenwerking voor een advies op maat en ondersteuning op het gebied van verduurzaming. Dat zijn drie thema’s waarmee ABN AMRO de moderne klant aan zich wil binden. “En dat past helemaal bij de moderne klant”, meent Max Raaijmakers, Private Banker. “Die wil dingen zelf regelen en weten waar hij terecht kan als hij hulp of expertise nodig heeft.”

Het zijn roerige tijden in bankenland. De aanstaande Brexit en ook de handelsoorlog tussen de VS en China zorgen voor veel onzekerheid. ABN AMRO wil klanten bij deze en andere vraagstukken zo goed mogelijk bedienen. “De laatste jaren hebben wij onze dienstverlening steeds efficiënter ingericht. Uit klantonderzoek blijkt namelijk dat het merendeel van onze klanten meer gemak en vrijheid willen in de manier waarop ze bediend worden”, vertelt Gerard Bernhards, Manager Bedrijven bij ABN AMRO in de Stedendriehoek. “Die handschoen hebben wij opgepakt. Vandaag de dag komen klanten met hun vragen direct bij de juiste persoon terecht. Dat is efficiënter voor de klant en uiteraard ook voor onszelf.”

Klantbehoefte centraal
werkwijze sluit naadloos aan bij het streven van ABN AMRO om de behoefte van de klant steeds meer centraal te stellen. “Niet wij, maar onze klanten bepalen hoe de toekomst van bankieren eruitziet. Daarbij is zowel interne als externe samenwerking cruciaal. Bij extern valt daarbij te denken aan samenwerkingen met bijvoorbeeld intermediairs, zoals accountants en Franx (zakendoen via één multivalutarekening)”, stelt Thea Braakhekke, Specialist Medisch & Vrije Beroepen en DGA, die aangeeft dat ook intern volop wordt samengewerkt. “Mijn collega’s en ik hebben uiteraard elk ons eigen werkgebied, maar we kennen elkaars specialismen. Mocht ik een klant zelf niet kunnen verder helpen met zijn vraag, dan kan ik hem onmiddellijk naar de juiste collega doorverwijzen. Klanten hoeven dus niet meer zelf op zoek, wij zorgen ervoor dat hij of zij in één keer bij de juiste persoon terechtkomt.”

Klant meer in charge
“En dat past helemaal bij de moderne klant”, meent Max Raaijmakers, Private Banker. “Die klant verandert en stelt – terecht – steeds hogere eisen aan onze dienstverlening. Dat betekent contact op het moment wanneer hij dat wil. Hij wil dingen zelf regelen en weten waar hij terecht kan als hij hulp of expertise nodig heeft. Kortom, de klant wil veel meer zelf in charge zijn. Onze processen moeten dus nog eenvoudiger en doelgerichter worden.” En dat doet ABN AMRO dus onder andere via die eerdergenoemde onderlinge samenwerking om de dienstverlening te optimaliseren. “Die werkwijze vormt voor onszelf ook een uitdaging”, gaat MKB Adviseur Marco Pleket verder. “In het contact met collega’s leren we zelf ook elke dag. Zo snijdt het mes aan twee kanten.”

‘Klanten zijn onze zuurstof. Alleen het beste is goed genoeg voor hen’

Steun bij verduurzaming
Naast aanpassing van de dienstverlening staat ook duurzaamheid hoog op de agenda binnen ABN AMRO, aldus Gerard Bernhards. “Wij willen onze klanten helpen met verduurzamen op allerlei terreinen en daarom zijn er binnen ABN AMRO diverse duurzaamheidsinitiatieven. Zo heeft ABN AMRO drie Sustainable Development Goals van de VN ondertekend, te weten eerlijke en sociale economische groei, duurzame productie en consumptie, en klimaatverandering stoppen”, zegt hij. De slotsom is dan ook dat de ABN AMRO-collega’s in de Stedendriehoek klaarstaan om klanten in hun regio op alle terreinen te adviseren – hetzij fysiek, digitaal of door middel van beeldbankieren. “Ook hier bepaalt de klant en maken we het hem zo gemakkelijk mogelijk. Klanten zijn onze zuurstof. Alleen het beste is goed genoeg voor hen!”

Meer weten?
Kijk op www.abnamro.nl

 

ABN AMRO staat voor u klaar!
Gerard Bernhards (Manager Bedrijven)
06-51300755

Marco Pleket (MKB Adviseur)
06-30172279

Thea Braakhekke (Specialist Medisch &
Vrije Beroepen en DGA)
06-22040941

Max Raaijmakers (Private Banker)
06-51742728

- Advertentie -