Remeha is voor de seizoenen 2014 en 2015 een samenwerking gestart met GT3.nl Motorsport. Als sponsor van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux auto draagt Remeha bij aan innovaties die leiden tot betere prestaties met een zo klein mogelijke CO2-uitstoot. Zaterdag 3 mei was het debuut van Remeha als sponsor van de Porsche racewagen, die meedeed aan de GT3 Cup Challenge Benelux op het circuit van Spa Francorchamps tijdens het FIA WEC (World Endurance Championship).

Evenals Porsche streeft Remeha naar een leidende positie op het gebied van hybride technologie. Beide organisaties zijn op zoek naar de maximale prestatie tegen een minimale uitstoot van CO2 en belasting van het milieu.Bovendien produceren beide organisaties volgens de lean-principes, een werkmethode en denkwijze die er op gericht is om verspillingen te voorkomen. De Porsche Consultancy Groep heeft veel ervaring met deze techniek en heeft Remeha geadviseerd in de optimalisatie van het productieproces.

“Deze sponsorsamenwerking biedt ons een goede mogelijkheid om de op hybride technologie gebaseerde HRe-ketel eVita, die naast warmte ook elektriciteit opwekt, onder de aandacht te brengen. In combinatie met de afname van groen gas produceert deze cv-ketel zelfs uitsluitend groene en duurzaam opgewekte elektriciteit. Wanneer de consument onze HRe-ketel gebruikt voor het opladen van de accu’s van bijvoorbeeld een hybride Porsche, kan hij met zelfs volledig CO2-vrije kilometers rijden”, vertelt Lily Jong, marketing directeur bij Remeha. “Bij een Porsche GT3 draait het om de ultieme combinatie van prestatie en comfort onder diverse rijomstandigheden, Remeha focust zich op maximaal comfort voor bewoners en gebruikers.”

Ook bij het Porsche team GT3.nl Motorsport reageert men enthousiast op de samenwerking met Remeha. Tijdens de eerste race op Spa Francorchamps, werd de nieuwe auto met de talentvolle rijders Max van Splunteren (18 jaar) en Mickey Bertram (23 jaar) getoond aan het publiek in een wereldkampioenschap ambiance.Mickey Bertram behaalde tijdens deze eerste race een welverdiende tweede plaats. “Wij zijn erg blij met Remeha als sponsor. Het is een vooraanstaand en technologisch hoogwaardig bedrijf dat veel raakvlakken met Porsche heeft. Wij zijn ervan overtuigd dat we elkaars activiteiten de komende jaren zullen versterken”, zegt Paul van Splunteren, eigenaar van GT3.nl Motorsport. “In onze samenwerking gaan we onze sterke merken gecombineerd inzetten bij diverse publieke evenementen en productintroducties.”

- Advertentie -