PlazaSupport adviseert: Inzetten op online in uitdagende tijden!

Dat de wereld er voor veel ondernemers binnen enkele dagen compleet anders kan uitzien hebben we de afgelopen periode aan den lijve ondervonden. Bestaande business modellen zijn niet meer van toepassing en daar waar jaren vertrouwd kon worden op een bepaalde verkoopstrategie blijken bestaande verkoopkanalen volledig weg te vallen.

Deze tijd vraagt dan ook om maximale creativiteit en snel schakelen
“Toen we in november vorig jaar begonnen met PlazaSupport speelden we in op de behoefte aan begeleiding bij het ondernemen op marketplaces als Bol.com en Amazon. Veel MKB ondernemers verkopen prachtige producten, soms via hun eigen webshop, en zouden graag de extra stap online willen zetten en zijn zoekende naar de juiste ingang, strategie, maar vooral naar goede begeleiding en een laagdrempelige instap. Dat is waar wij op inspelen, het van A tot Z begeleiden van de ondernemer bij zijn activiteiten online”, aan het woord is Gerwin van der Kamp, partner bij PlazaSupport.

Meeliften op het succes van de grootsten
“De eigen webshop is voor veel ondernemers een verkoopkanaal wat, zeker in de B2C markt, lastig is om er winstgevend model van te maken. Je mist vaak het volume aan de inkoopkant, maar ook aan de verkoopkant is het voor velen onmogelijk om van de grote jongens te winnen. Maar waarom zou je de strijd aan gaan als je ook kunt meeliften op hun succes? Als Partner van Bol of Amazon krijg je zomaar een miljoenen publiek in heel Europa tot je beschikking.”

“En het een hoeft het ander echt niet te bijten, je zou er voor kunnen kiezen om een deel van je aanbod exclusief op je eigen webshop aan te bieden en de massa makers op bijvoorbeeld Bol zodat je die in Nederland en België verkoopt aan klanten die je eigen webshop normaal gesproken waarschijnlijk niet zouden bezoeken, het is in dat geval dus echt additionele verkoop.”

Van 2 naar 40 orders per dag
“We kennen succesverhalen van de afgelopen weken waarbij we na enig wikken en wegen door de ondernemer bij wijze van ‘proef’ eerst een deel van het assortiment op Bol en Nederland en België hebben geplaatst. De eerste order kwam na enkele minuten al binnen en sindsdien ligt het aantal orders op gemiddeld 40 per dag, daarvan gaat 80% naar België. Uiteraard zijn we nu aan het opschalen qua assortiment en nemen we ook de automatisering van het ordertraject kritisch door zodat we klaar zijn voor de volgende fase”, aldus Gerwin.

Binnen 3 dagen online!
“Dit zijn mooie kansen waarbij we na een zorgvuldige analyse samen met de ondernemer een vernieuwd businessmodel hebben uitgewerkt. We zijn ambitieus maar beloven geen gouden bergen. Aan de basis van ons werk ligt daarom altijd onze unieke Marketplace checklist ten grondslag. Staan hierbij alle seinen op groen, dan kunnen we heel snel schakelen. Geen langdurige en ingewikkelde technische zaken, maar direct aan de slag. En dan ben je als ondernemer binnen enkele dagen online op marketplaces als Bol en Amazon.”

Geen grote investeringen
Voor veel ondernemers is het op dit moment niet wenselijk om te investeren of langdurige trajecten in te gaan. Wij kiezen daarom voor een persoonlijke en directe aanpak waarbij we afgerekend worden op resultaat. Hoe we dit doen? Bel 0570-830993 voor een persoonlijk advies.

- Advertentie -