V.l.n.r. Evelien Schuurman, Harm te Hennepe, Esther ter Steeg, Kees Lemmens en
op de bank Linda Goossens, Dick Bos en Annemarie Lankhaar

Alfa Accountants en Adviseurs

In de Stedendriehoek/Achterhoek is Alfa Accountants en Adviseurs actief vanuit de kantoren Zutphen, Zelhem en Aalten. De drie kantoren zijn onderdeel van de landelijke accountants- en adviesorganisatie met ruim dertig vestigingen en negenhonderd medewerkers. “Die decentralisatie is belangrijk omdat we onze diensten lokaal en laagdrempelig willen aanbieden, vanuit een kantoor om de hoek. Dus dicht bij de klant en diens werkgebied. Daar zijn we op ons best”, stelt Dick Bos, relatiemanager bij Alfa in Zutphen.

Bij de oprichting in 1942 richtte Alfa zich vooral op ondernemers in de agrosector; inmiddels bestaat het klantenbestand voor de helft uit mkb’ers. De dienstverlening is breed: naast het verzorgen van de jaarrekening biedt Alfa brede financiële kennis aan en verbindt dit met specialistische branchekennis. De organisatie beschikt onder andere over specialisten op het gebied van fiscaliteit, vermogensbeheer, bedrijfskunde, subsidies, salaris en personeel.

Ondernemers willen tegenwoordig 24/7 inzicht in hun financiële gegevens. Alfa speelt hierop in met oplossingen waarmee ondernemers in één oogopslag kunnen zien hoe hun onderneming draait. “Hierdoor weet de klant beter hoe hij ervoor staat en welke beslissingen hij moet nemen”, vertelt Bos. Ook kunnen ondernemers een Persoonlijk Financieel Overzicht aanvragen dat een volledig beeld geeft van hun financiële situatie, zowel zakelijk als privé. “In alle gevallen bepaalt de klant welke dienstverlening hij afneemt. Wij houden hem een spiegel voor en geven duidelijk aan welke kosten ons advies met zich meebrengt. Dankzij die transparantie komt de klant nooit voor verrassingen te staan.”

Medewerkers met een vast dienstverband bij Alfa kunnen certificaten kopen. “Dit leidt tot eigenaarschap en betrokkenheid, en maakt dat we dicht bij de klant staan. We kennen hen persoonlijk en denken proactief mee. Dus niet alleen registreren wat er gebeurt, maar ook zorgen dat we het plaatje compleet hebben. Dat heeft menig klant al financieel voordeel opgeleverd. Die aanpak hanteren we ook bij het bepalen van het beste pad naar de toekomst, uitgaand van wat de klant wil bereiken”, zegt Bos. “Daarbij heeft elke klant steeds een vast aanspreekpunt, die op zijn beurt een beroep kan doen op specialisten binnen onze organisatie.” Omgekeerd vraagt Alfa aan klanten hun een spiegel voor te houden. “We willen graag weten hoe zij onze dienstverlening ervaren en wat we kunnen verbeteren om hen nog beter van dienst te zijn. Zo houden we elkaar scherp!”

www.alfa.nl/zutphen

 

- Advertentie -