Het snelgroeiende Bright uit Apeldoorn mag zich vanaf nu Diamond Partner noemen van het toonaangevende inbound marketing platform HubSpot. Deze softwareontwikkelaar werkt op wereldniveau samen met partners die de uitrol van het platform en de dienstverlening rond inbound marketing aanbieden aan de eindgebruikers.

Groei en succes
Managing partner Johan Lammers vertelt: “De magische grens was al even in zicht, maar nu hebben we het predicaat dan ook echt in de wacht gesleept. Binnen het partnerprogramma kent HubSpot verschillende statussen toe op basis van onder andere nieuw aangesloten klanten en maandelijkse omzet. Bright behoort nu bij een exclusieve club van partners in dit hoge segment.’

HubSpot als centrale omgeving voor inbound marketing
HubSpot is een snelgroeiend Amerikaanse softwareplatform voor marketing, sales en service. Bedrijven kunnen er hun commerciële processen in inrichten van leadgeneratie tot het sluiten van deals. HubSpot wordt geprezen in de markt om de betaalbaarheid en vergaande gebruiksvriendelijkheid. Marketeers en salesmedewerkers zijn in staat om zonder achtergrond in de software zelf aan de knoppen te zitten. Hierdoor krijgen ze meer inzicht in klantgedrag, werken ze efficiënter en behalen ze hun commerciële doelen. In Nederland werkt HubSpot met zo’n 140 implementatiepartners, waarvan Bright nu in de top 5 staat. Met name grotere opdrachtgevers kiezen vaak voor de expertise van een Diamond Partner voor het vormgeven van hun inbound marketingstrategie.

Integratie marketing en sales
Waar marketing en sales vroeger veelal gescheiden optrokken, zijn deze disciplines tegenwoordig steeds meer geïntegreerd. HubSpot ondersteunt deze ontwikkeling door in te zetten op een 360º-klantbeeld. Alle communicatie en acties bevinden zich in één omgeving die voor iedere belanghebbende makkelijk inzichtelijk zijn. Marketeers en salesmanagers hebben zo alle middelen in handen om de klant een perfecte ervaring te bieden. Deze potentiële klanten, zowel B2B als B2C, starten hun zoektocht tegenwoordig immers online en bellen niet gelijk meer een ‘vertegenwoordiger’ zoals vroeger. Door het altijd actuele beeld dat HubSpot laat zien, kunnen medewerkers leads steeds de content of dienst geven die ze verder brengt in hun klantreis. Zo worden leads als vanzelf en op een behulpzame manier aangetrokken tot een merk.

Digital transformation
De ontwikkelingen op het digitale vlak gingen al snel, maar veel organisaties maken nu nog meer werk van het digitaliseren van hun werkwijze en processen. Zeker nu er door COVID-19 veel op afstand wordt gewerkt is het nog belangrijker om klanten binnen te halen via online kanalen en die zo goed mogelijk te helpen.

Dienstverlening op 1
Bright ziet het als zijn doel organisaties te helpen hun digitale marketing en salesproces te verbeteren met een betere klantbeleving, meer leads en een hogere omzet. Als full-service partner biedt Bright diensten van consultancy tot websiteontwikkeling en inbound marketing. Een groeiend klantenbestand van meer dan 50 grotere mkb-ondernemingen en corporate organisaties brengt de marketing nu al onder in Apeldoorn.

Kroon op werk
‘Het behalen van de Diamond Status is de kroon op het werk dat we de afgelopen periode samen met de klanten hebben weten te verzetten’, gaat Lammers verder. ‘Doordat veel klanten ons inmiddels weten te vinden, konden we zelf doorgroeien en hebben we het afgelopen jaar ons team uitgebreid naar 30 medewerkers. Vorig jaar hebben we met deze mensen ook al de Gazellen Award van het Financieele Dagblad in ontvangst mogen nemen en dit jaar komt het team uit op 35 specialisten. Dat smaakt naar meer. Dit betekent ook dat we nog steeds op zoek zijn naar consultants en online marketeers om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen.’

Toe aan groei?
Wil jij ook meer weten over de mogelijkheden om je commerciële processen of digitale marketing te optimaliseren? Neem gerust contact op via bureaubright.nl of vraag ons gratis magazine aan.

- Advertentie -