Ondernemers op z’n Fooddock’s laten genieten van signature dishes van food-ondernemers uit verschillende internationale keukens. Dat was de insteek bij het netwerkevenement dat Driesteden Business half februari, nog net voor de coronacrisis, organiseerde in de industriële setting van deze Deventer food-hal. Een setting die zich ook uitstekend leent om nader kennis te maken met collega-ondernemers en bij te praten met bekenden.

TEKST: WILMA SCHREIBER FOTOGRAFIE: EVERT VAN DE WORP

Martin Koopmans, vestigingsdirecteur bij Eggink Maalderink Garantiemakelaars in Zutphen, kent de locatie van vroeger maar was na de transformatie van dit stukje industrieel erfgoed nog niet terug geweest. “Ik heb ooit het naastgelegen pand verkocht en was benieuwd naar de nieuwe inrichting. Die bleek enigszins spartaans en het was er ook wat fris, vanwege de hoogte van de silo.” Na een drankje in een voor de businesspartners van Driesteden Business gereserveerde hoek, werden er allerlei gerechten geserveerd door medewerkers van de horecastands. “Verschillende keukens uit verschillende landen, uiteenlopende smaken, heel divers.” Het weerzien van bekende relaties en het leggen van nieuwe contacten noemt Koopmans als hoogtepunt. “Zo’n anderhalf jaar geleden was ik op bezoek bij het Glazen Huis in Klarenbeek. Leuk om met Verwaijen weer even bij te praten hoe het verder gaat met hun duurzame concept en het management.”

Dergelijke contacten onderstrepen het nut van dergelijke netwerkevenementen, stelt Friso Woudstra, architect bij Friso Woudstra Architecten BNA in Vorden. “Het is belangrijk om in de picture te blijven, continu aan je pr te werken en je zo te blijven profileren. Je komt een aantal bekende gezichten tegen, maar ook een aantal nieuwe ondernemers. Directe acquisitie is niet aan de orde, maar je hoopt dat ze zich op termijn je naam, stijl en werkzaamheden herinneren”, zegt hij. “En zulke zakelijke bijeenkomsten zijn ook prima pr voor Fooddock: zij krijgen toch ondernemers over de vloer die er wellicht uit zichzelf niet zouden komen.”

Tot het netwerkevenement was het er niet van gekomen, ook al reed hij soms drie keer per week langs Fooddock: Hein Reusken, directeur bij Reusken en Partners in Apeldoorn, greep het netwerkevenement aan om een kijkje te nemen. “In Amsterdam en elders ter wereld had ik al wel eens een foodhal bezocht, fantastisch concept met die variëteit aan gerechten. En niet dat strakke, zodat je altijd naast een ander komt te zitten.” Visitekaartjes uitwisselen, die tijd heeft hij gehad. “Ik heb een groot netwerk en vind het leuk om bij te kletsen met mensen die ik al langer ken. Met hen heb je een vertrouwensband opgebouwd en wissel je plussen en minnen uit. Na dergelijke diepgaande gesprekken ga ik voldaan naar huis.”

- Advertentie -