De werkplek anno nu is in toenemende mate een digitale werkplek, met ICT als kloppend hart van elk bedrijf. Als kennispartner in ICT en Telecom helpt WeKaDATA in Raalte en omstreken bedrijven up-to-date te blijven. Dit met diensten die variëren van kantoorautomatisering en cloudoplossingen tot telefonie, mobiel en beveiliging.

Twintig jaar geleden startte directeur Wibo Kloosterman zijn bedrijf WeKaDATA (de naam staat voor: initialen WeKa plus dienstverlening op het gebied van data) vanuit huis met één medewerker. In eerste instantie betrof het de aanleg van computerbekabeling en bedrijfstelefooncentrales, daarna kwamen er IT-projecten bij. “De combinatie van die diensten is nog steeds een grote plus, inmiddels vaak gebaseerd op clouddiensten waarbij wij alles verzorgen van internetconnectie tot en met de hardware, software en clouddiensten”, zegt Kloosterman. “Wij begrijpen erg goed dat een verstoring van een dienst direct grote impact heeft bij onze klanten. Daarom hebben wij een servicedesk en daarnaast nog engineers die ook op locatie kunnen helpen met oplossingen.”

Voor alle diensten heeft WeKaDATA een team van breed opgeleide mensen in huis, met specialistische kennis van twee of meer disciplines. Praktisch bij het uitzoeken, sparren en de uitvoering. Daarnaast kan het bedrijf ook een beroep doen op een grote groep van leveranciers en kennisbedrijven. Bijvoorbeeld als een klant onafhankelijk onderzoek op het gebied van wifi- of netwerkmeting wenst. Over de meerwaarde van WeKaDATA kan Kloosterman kort zijn. “Communicatie en automatisering, indien goed gekozen en geïmplementeerd, levert de klant direct veel geld op. Zeker slimme communicatie en clouddiensten die plaatsonafhankelijk beschikbaar zijn.”

Gevraagd naar actuele ontwikkelingen in zijn vakgebied, wijst Kloosterman op de toename in cloudgebaseerde diensten voor zowel telefonie als ICT. “Een andere trend is dat klanten steeds vaker alleen voor diensten betalen die ze afnemen, niet meer voor een heel pakket van diensten die ze toch niet gebruiken. Wat blijft, is dat onze klanten qua kosten precies willen weten waar ze elke maand aan toe zijn, zonder verrassingen.” Die no-nonsense mentaliteit is kenmerkend voor WeKaDATA, naast eerlijkheid, transparantie, creativiteit en service. “Wij blijven met de laarzen in de klei staan. De winst voor de klant is dat die benaderingswijze, typisch voor deze regio, prettig werken is”, stelt Kloosterman. “ICT en telefonie, zowel hardware als software, is tegenwoordig allemaal eenvoudig via internet te koop. Maar daar koop je geen service, ondersteuning en meedenkende medewerkers bij. En die heeft WeKaDATA dus wel.”

WeKaDATA
 Boeierstraat 6
8102 HS Raalte
0572-382779
info@wekadata.nl
www.wekadata.nl

- Advertentie -