Baltus Bloembollen is leverancier van verpakte bloembollen, relatiegeschenken en verkoopacties om geld in te zamelen. Het bedrijf is klein begonnen op de markt, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste leveranciers van verpakte bloembollen in Europa. Met innovatieve en op maat gemaakte producten speelt Baltus Bloembollen in op de wensen en behoeften van de klant.

In 1979 is Baltus Bloembollen opgericht. Destijds was het bedrijf hoofdzakelijk actief op de fysieke markt. En met succes. Het bedrijf is uitgegroeid tot een groothandel in bloembollen. Tegenwoordig is Baltus Bloembollen gevestigd in Vaassen met een Cash & Carry afhaalcentrum van 7000m2. Het ruime assortiment van meer dan 1000 soorten bloembollen maakt Baltus één van de belangrijkste leveranciers voor de retail, hoveniers, marktpartijen en bloemisten in Nederland en Europa. Het assortiment wordt gecomplementeerd door een groot aantal innovatieve productlijnen.

Ontwikkeling
Door de jaren heen is Baltus Bloembollen enorm gegroeid en zijn er nieuwe afdelingen ontstaan. Sinds 1989 kunnen scholen en verenigingen ook bij Baltus terecht. Baltus Fundraising biedt verkoopacties waarmee scholen en verenigingen geld in kunnen zamelen. De bloembollenactie is ontstaan toen een plaatselijke vereniging met het idee kwam om geld in te zamelen door het verkopen van bloembollen. In de jaren die volgden is de bloembollenactie uitgegroeid tot wat hij nu is. Naast de bloembollenactie worden er ook andere verkoopacties aangeboden. Op dit moment is Baltus Fundraising actief in 4 Europese landen; Nederland, België, Frankrijk en Denemarken. Om ervoor te zorgen dat de verkoopacties een succesvol zijn, wordt er per land gekeken welke verkoopacties en producten er aangeboden worden.

Daarnaast is in 2000 door de vraag naar relatiegeschenken ook de afdeling Baltus Bloembollengeschenken ontstaan. Baltus Bloembollengeschenk is de innovatieve partner op het gebied van bloembollen- en zadengeschenken. Het assortiment bestaat uit bloeiende relatiegeschenken, leuke giveaways en goodiebags die geschikt zijn om te geven aan relaties en personeel. Deze geschenken kunnen ook op maat gemaakt worden. Door goed te luisteren naar de klanten worden geschenken zorgvuldig samengesteld voor speciale gelegenheden, zoals bijvoorbeeld Week van de Zorg, Dag van de Leraar, Nationale Secretaressedag en Dag van de Mantelzorg. Voor elk speciale gelegenheid is er een passend geschenk.

Begeleiden en ontzorgen
Het begeleiden en ontzorgen van de klant zijn sterke punten van Baltus Bloembollen. Dit wordt gedaan door de klant te ondersteunen en een optimale service te bieden. Door ervaring weet het bedrijf precies wat de klant nodig heeft. Op een persoonlijke manier zoekt Baltus Bloembollen samen met de klant naar de juiste combinatie tussen de producten en de presentatie. Op deze manier kan het bedrijf een product op maat aanbieden dat aansluit op de wensen en behoeften van de klant.

Door deze werkwijze staat de klant écht centraal bij Baltus Bloembollen. Een goede presentatie is van essentieel belang bij de verkoop van bloembollen. Daarom biedt Baltus Bloembollen complete winkelconcepten op maat voor de optimale klantbeleving. Elke keer wordt er weer gezocht naar de juiste mix tussen de wensen en behoeften van de klant, innovaties en trends op het gebied van sales. Door goed naar onze klanten en eindklanten te luisteren en te kijken wordt er extra omzet gegenereerd voor de retail.

Innovatie
Het sleutelwoord bij Baltus Bloembollen is innoveren. Maar hoe zorgt het bedrijf ervoor dat zij elk jaar weer kunnen vernieuwen? Als ondernemer met veel ervaring weet eigenaar Hans Baltus dit als geen ander: “Stilzitten zit niet in ons DNA. Zowel het bedrijf als onze producten blijven wij steeds verder ontwikkelen. Daarnaast is ons team altijd bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Dit doen wij op basis van de trends in onze branche. Wij gaan niet alleen op zoek naar de laatste trends, maar ook naar de toekomstige trends. Zo zijn wij in 2018 al bezig met de trends voor 2020. Daarnaast kijken wij ook naar veranderingen in de samenleving die van belang kunnen zijn voor ons of voor onze klanten. Wij focussen ons op de klant en het koopgedrag om zo het beste verkoopresultaat te bereiken. Op deze manier zijn wij en onze producten klaar voor de toekomst”.

That’s the (team)spirit!
Het succes van Baltus Bloembollen komt niet alleen door het product maar ook door het team en de bedrijfscultuur. Hans Baltus: “De bedrijfscultuur maakt een bedrijf uniek: je kunt het voelen en je ziet het overal in het bedrijf terug. Baltus staat voor gedrevenheid, flexibiliteit, klantgerichtheid en passie voor ons vak. Onze bedrijfscultuur is ontstaan vanuit ervaring en kennis en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld. Dit heeft geleid tot een enthousiast en gemotiveerd team dat altijd bezig is met het ontwikkelen van nieuwe producten, zodat al onze klanten tevreden zijn.”

 

- Advertentie -