In Vaassen werkt een dertigtal expofessionals elke dag aan de ultieme beursstand voor de klant. Doel is het merk van bedrijven perfect te vertalen in een beursconcept inclusief bijbehorende marketingstrategie, die klanten helpt hun business en naamsbekendheid te vergroten. “We streven ernaar in één keer een kwalitatief hoogstaand concept op te leveren.”

Om te komen tot een passend beursconcept, volgt na het eerste klantcontact een bezoek aan het bedrijf voor een nadere kennismaking. “Wat is de kernactiviteit, welk type mensen werken er, hoe ziet het pand eruit? Maar ook: wat is hun visie en welke doelstellingen willen ze bereiken met beursdeelname?”, verklaart Marius Bos, CEO bij KOPexpo. “We denken mee met de klant en fungeren als het ware als verlengstuk van diens marketingafdeling. Ons streven is een kwalitatief hoogstaand eerste concept op te leveren.” Het afgelopen jaar ontwierp KOPexpo onder meer stands voor aansprekende klanten als Rabobank, Strukton, Honda en Plegt-Vos.

De medewerkers van KOPexpo hebben ruime ervaring met standbouw en weten hoe belangrijk deadlines zijn. “Goed projectmanagement is een must. Daarom hebben we onze processen volledig in kaart gebracht en waar mogelijk gedigitaliseerd. Verder hanteren we een strakke planning. Dankzij controle over elke processtap zijn we in staat onze afspraken na te komen”, stelt Bos. KOPexpo ondersteunt klanten ook bij de activatie van beursbezoekers en het verzamelen van data. “Beursbezoek levert belangrijke informatie op, die bedrijven weer kunnen inzetten binnen hun marketingstrategie. Ook adviseren we klanten over nieuwe technologieën om van een statische beursstand nog meer een echte merkbeleving te maken. Die kennis delen we graag met hen, ter inspiratie en om ervan te leren.” KOPexpo bedient klanten in uiteenlopende branches: van food, industriële productie tot vastgoed voor beurzen in binnen- en buitenland.

Onderscheidend in de branche is de aandacht die KOPexpo besteedt aan het milieu, aldus Bos. “Om onze ecologische footprint zo klein mogelijk te maken, streven we ernaar onze werkprocessen, materialen en logistiek zo veel mogelijk te verduurzamen.” Verder steekt KOPexpo veel tijd in het onderzoeken van innovatieve technologische toepassingen binnen andere industrieën en markten. “Waar mogelijk sluiten we partnerschappen met specialisten om nieuwe ideeën rond beursstands te ontwikkelen. Wellicht dat we in de toekomst meer expertise in huis halen, maar groeien is geen doel op zich. We willen niet de grootste standbouwer zijn, maar wel de beste.”

www.kopexpo.nl

- Advertentie -