Als professionele organisatie hoor je simpelweg een goede website te hebben. Een website is namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Het laat zien wat je doet en dan ook nog eens op elk moment van de dag. Daarnaast is een website eenvoudig aan te passen waardoor het fungeert als een flexibel reclamebord. Maar waar voldoet een goede website minstens aan? Wij geven je vijf praktische tips:

Tip 1:
Stel een duidelijk doel Voordat je een nieuwe website gaat maken of je huidige website gaat optimaliseren ga je na wat het doel is van je website. Heb je als doel om de bezoeker te informeren? Dan komt je website er anders uit te zien dan wanneer je juist interactie wil bewerkstellingen of als je bijvoorbeeld juist iets wil verkopen.

Tip 2:
Laat je doelgroep leidend zijn bij de invulling Analyseer voor wie je website is bedoeld (doelgroep) en stem hier je website op af. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk op een website en waarom komt diegene überhaupt op je website? Antwoorden op deze vragen neem je mee bij het leggen van je fundament van je website.

Tip 3:
Voer je huisstijl consistent door Voor elk communicatiemiddel van je organisatie geldt dat je de huisstijl van je organisatie consequent doorvoert. Dit gaat natuurlijk ook op voor je website! Door alle middelen op elkaar af te stemmen creëer je namelijk herkenbaarheid van jouw organisatie, waardoor je meer top of mind wordt.

Tip 4:
Schrijf goede teksten (met oog op zoekmachines) Zorg ervoor dat de teksten van jouw website de tone of voice heeft van jouw doelgroep. Omschrijf duidelijk wie je bent, wat je doet en wat de meerwaarde is voor jouw doelgroep. Daarnaast is het belangrijk dat die teksten ook gevonden worden door Google, ook wel aangeduid met de term SEO. Wij raden aan om dit door een professional te laten doen om zo goed gevonden te worden op passende zoekwoorden.

Tip 5:
Zorg ervoor dat jouw responsive website is Een website die niet responsive is, geeft een bezoeker reden om direct weer van je website af te gaan. Zorg er dus voor dat jouw website op álle mobiele apparaten goed weergegeven wordt. Je mag overigens van jouw webbouwer verwachten dat een nieuwe website standaard responsive is.

Heb je deze basics doorgevoerd op jouw website, dan is het tijd voor de volgende stap zoals conversie genereren via je website. Hoe dat werkt? Wij leggen het je graag uit. Bel ons voor een sparsessie!

- Advertentie -