Driesteden BUSINESS is organisator van ‘De Sterkste Schakel’.

De jaarlijkseverkiezing van het meest klantgerichte bedrijf van de regio Stedendriehoek, Noord-Veluwe, Lochem en Raalte. De Sterkste Schakel is een bijzondere verkiezing. De kandidaten worden namelijk genomineerd door andere bedrijven. U bent van harte welkom om uw meest gewaardeerde businesspartners als kandidaten aan te melden voor De Sterkste Schakel Trofee 2020.

De Sterkste Schakel spoort met uw hulp bedrijven in de regio op die service en klantgerichtheid als vanzelfsprekend beschouwen. Het verlenen van uitstekende service is bepalend voor de reputatie van een onderneming. Klantgerichtheid is de pure bezieling om problemen voor klanten op te lossen.

De spelregels

Elk bedrijf mag meerdere kandidaten aanmelden voor de Sterkste Schakel Trofee 2020. Uiteraard is uw medewerking geheel vrijblijvend.
De onafhankelijke juryleden van De Sterkste Schakel beoordelen alle kandidaten nauwgezet. Onder meer aan de hand van een uitgebreide vragenlijst. De uitreiking vindt plaats tijdens de feestelijke Finaleavond in het voorjaar van 2020. Een netwerkevenement van formaat dat publicitair volop in de schijnwerpers zal staan.

Er zijn twee voorwaarden waaraan de organisatie moet voldoen om genomineerd te kunnen worden door andere bedrijven:

  1. Het (moeder, dochter of zuster) bedrijf moet minimaal 1 jaar actief zijn.
  2. Het (moeder, dochter of zuster) bedrijf moet in één van de volgende plaatsen gevestigd zijn: Almen, Apeldoorn, Baak, Barchem, Bathmen, Beekbergen, Beemte Broekhorst, Broekland, Broekland, Brummen, Colmschate, Deventer, Diepenveen, Dieren, Doornspijk, Eefde, Eerbeek, Elburg, Elspeet, Empe, Emst, Epe, Epse, Ermelo, Garderen, Geesteren, Gelselaar, Gorssel, Hall, Harde, Harderwijk, Harfsen, Heerde, Heeten, Hierden, Hoenderloo, Hoog-Soeren, Hulshorst, Joppe, Klarenbeek, Kring van Dorth, LaagSoeren, Laren, Lettele, Leuvenheim, Lieren, Lochem, Loenen, Luttenberg, Marienheem, Marle, Nieuw Heeten, Nijbroek, Nijkerk, Noordeinde, Nunspeet, Oene, Okkenbroek, Oldebroek, Olst, Putten, Raalte, Schalkhaar, Steenderen, Terwolde, Teuge, Tonden, Twello, Uddel, Ugchelen, Vaassen, Veessen, Vierakker, Vierhouten, Voorst, Vorchten, Vorden, Wapenveld, Warnsveld, Welsum, Wenum, Wezep, Wichmond, Wiesel, Wijhe, Wilp, Zutphen.

close
Bekijk voorwaarden

Aanmelden kandidaten 2020

Elk bedrijf mag meerdere kandidaten aanmelden voor de Sterkste Schakel Trofee 2020. Uiteraard is uw medewerking geheel vrijblijvend.

Kandidaat aanmelden

Juryleden 2020

U heeft er al veel over gelezen en gehoord: de uitverkiezing van de Sterkste Schakel. Oftewel de ondernemer die zich onderscheidt als het meest klantgerichte bedrijf van de Stedendriehoek, Noord-Veluwe, Lochem en Raalte. Geen uitverkiezing zonder jury. Wij stellen de leden graag aan u voor.

André Biester - directeur Bureau Biester - (jurylid) - juryvoorzitter van de Sterkste Schakel

“Klantgerichtheid is voor mij de wijze waarop een ondernemer op de wensen en behoeften van klanten inspeelt. Door conversie naar nieuwe producten en diensten, maar ook door het managen van het verwachtingspatroon van de klanten. Klantinzicht is daarbij onontbeerlijk. Verras de klant, voordat deze jou verrast! Een klassiek voorbeeld ter illustratie is het Kodaksyndroom. De digitale camera lag al op de schappen, maar werd niet uitgeleverd omdat Kodak nog meer dan genoeg verdiende met fotorolletjes. We weten inmiddels hoe het met dit bedrijf is afgelopen. Naast de criteria vastgelegd door de jury wil ik met de kandidaten graag ingaan op het fenomeen gunning of vergunning.

Het idee hierachter is dat een bedrijf en/of instelling een mandaat van de omgeving krijgt om te blijven opereren. Behalve een goede vergunning is ook draagvlak nodig bij alle stakeholders, anders gezegd de belanghebbenden en het soms zo kritische publieke domein. Dit alles met een vette knipoog naar het begrip voortborduurzaamheid!”

Maarten Jansen - directeur Landal Miggelenberg (jurylid / voorzitter)

Gastgerichtheid betekent voor mij dat je luistert en inspeelt op de behoeften en de wensen van de gast. Wat vragen de gasten eigenlijk zonder dat het daadwerkelijk gevraagd wordt? Op die manier kun je de gast een stapje voor zijn en snap je wat gastgerichtheid echt betekent.

Wij, (alle! medewerkers van Landal Miggelenberg) zijn ieder moment van de dag bezig met het verzorgen van onze gasten. Op die manier proberen wij zoveel mogelijk geluksmomenten te creëren. Door de lat voor onszelf hoog te leggen en continue verwachtingen te overtreffen.

Peter Robbers - directeur Robbers Accountants Belastingadviseurs (jurylid)

Marc Schmidt - directeur Schmidt Medica B.V. (jurylid)

Joachime Hutten - directeur Ten Kate flowers & decorations (jurylid)

Annemarie Lankhaar- Alfa Accountant en Adviseurs senior klantbeheerder (jurylid)

Gerbrand Pot - directeur CRYSTAL PARK BV (jurylid)

“Wij doen eigenlijk nooit wat de klant vraagt. Ik vind klantvriendelijkheid dan ook iets anders dan klantgerichtheid. Klantgerichtheid betekent voor mij dat we de wensen vertalen, invullen en aanvullen met onze deskundigheid. Als we louter de wensen van opdrachtgevers zouden opvolgen, ontnemen we hen de mogelijkheid om gebruik te maken van onze expertise.”

Jan Bobbink - directeur Qlip BV (jurylid / voorzitter)


“Klantgericht werken betekent voor Qlip en zijn medewerkers dat je de betrokken, betrouwbare en innovatieve partner moet zijn voor kwaliteitsborging in de zuivelketen.

Betrokken door altijd klant- en servicegericht te werken, je pro actief op te stellen, goed samen te werken, te luisteren en mee te denken. En door onderdeel uit te maken van de relevante netwerken in de zuivelsector. Betrouwbaar door constant hoge kwaliteit dienstverlening te leveren en afspraken stipt na te komen.
En innovatief door gericht ‘inside out’ en ‘outside in’ vernieuwingen en business development te stimuleren, die vroegtijdig inspelen op toekomstige technologische en duurzame ontwikkelingen.

Qlip staat en gaat voor het onafhankelijk monitoren, analyseren en inspecteren van de veiligheid, kwaliteit en samenstelling van melk en zuivelproducten. Met een bevlogen en betrokken team medewerkers ondersteunt Qlip klantgericht de vooraanstaande spelers in de internationale zuivelsector.”

Roderik de Wilde – notaris DWR Notarissen (jurylid)

Als je je werk boeiend en inspirerend vindt en het met enthousiasme uitvoert, komt klantgerichtheid vanzelf en hoef je hier geen moeite voor te doen. Gemaakte klantgerichtheid is niet echt en dat wordt opgemerkt. Daarom vind ik dat mensen die niet meer enthousiast zijn over de inhoud van hun werk, in overweging moeten nemen om de bakens te verzetten.

Een goede werkgever schept alle primaire en secundaire voorwaarden om zijn of haar personeel te inspireren, te boeien en uit te dagen. Succes komt dan vanzelf!

Ik ben nieuwsgierig hoe de genomineerde bedrijven aan dit specifieke element van klantgerichtheid inhoud geven, zonder de andere aspecten uit het oog te verliezen.

Hans Koolhof - Vestigingsleider Van Wijnen Deventer B.V. (jurylid / voorzitter)

‘Meest klantgericht bedrijf in de regio stedendriehoek 2016’. Het is echt een groot compliment voor Van Wijnen Deventer B.V., van bouwplaatsmedewerkers tot aan de vestigingsleiding. Klantgerichtheid wil zeggen dat we goed luisteren naar onze klanten, maar belangrijker is dat we er ook naar handelen. Samen met onze klanten, partners en medewerkers creëren we oplossingen die het wonen of verblijven aangenaam, toekomstbestendig en duurzaam maken. We evalueren onze projecten, zijn enthousiast en we proberen onszelf continu te ontwikkelen en verbeteren. Kennelijk met succes.

Sietze Henstra - directeur EEGA (jurylid)

“Klantvriendelijkheid vertaalt zich voor mij in het geven van een hoge prioriteit aan tevredenheid van klanten en medewerkers, en aan het verlenen van service of hulp. Luisteren, samenvatten, doorvragen maar ook zeggen wat je doet en doen wat je zegt zijn kwaliteiten die daarvoor belangrijk zijn. Ik ben ontzettend benieuwd naar de manier waarop de aankomende genomineerden voor De Sterkste Schakel 2020 dit met hun organisatie hebben geregeld.

Verder is klantvriendelijkheid en klantgerichtheid voor ons als team (EEGA Groep) van essentieel belang voor onze dienstverlening. We richten ons tenslotte met onze bedrijven op het samenbrengen en –houden van mens en arbeid, mensenwerk!”

Annick Olthof- Teammanager Aventus (jurylid)

Frank Hulscher – directeur Fooddock (jurylid / voorzitter)

“Klantgerichtheid. Het woord is eigenlijk zo mooi en duidelijk. Richt je op de klant, luister, analyseer en neem actie. Je goed kunnen verplaatsen in de klant is essentieel voor succes. Aspecten die voor mij zwaar tellen bij een ondernemer, zijn: USP’s, concurrentiepositie, klachtenafhandeling, branche, netwerk, klantvriendelijkheid, social media en succes.”

Ron Jager– regio directeur ING Nederland Veluwe en Stedendriehoek (jurylid)

“Klantgericht betekent goed luisteren, de klant door en door willen begrijpen, écht begrijpen wat hij nodig heeft. En dan met creatieve oplossingen komen en slagvaardig handelen. Klantgericht werken is het klantbelang vooropstellen.

Michiel Brouwers - directeur Amazing B.V. (jurylid)

“Vaak zie je dat medewerkers van een organisatie niet vanuit de klant denken maar vanuit henzelf. Mijn vraag is dan ook: hoe is in de organisatie verankerd dat personeelsleden zichzelf wegcijferen voor de klant? Internet heeft de wereld totaal veranderd. Start-ups weten dit en zullen hier rekening mee houden. Ik ben nieuwsgierig hoe ze dit doen. Voor bestaande bedrijven geldt: ‘Als je denkt nog net zo zaken te kunnen doen als tien jaar geleden, ben je verloren’. Ik ben benieuwd welke strategiewijzigingen bestaande bedrijven hebben doorgevoerd om in deze veranderde wereld klaar te zijn voor de toekomst.”

Pim Jansen- directeur All-Inn Verspreidingen B.V. (jurylid)

Wouter Leuven- directeur CampSolutions (jurylid)

“Klantgerichtheid betekent voor mij dat je er moet zijn voor je klant. Het is op zich gemakkelijk om iets te verkopen, maar uiteindelijk gaat het om de uitvoering. Het begint met het maken van goede afspraken en die ook nakomen. Dat klinkt simpel. De essentie is dat wanneer er iets tegen zit, je ook meteen klaarstaat voor je klant. Daarbij hoort het hele bedrijf doordrenkt te zijn van het essentiële belang van klantvriendelijkheid. In de uitvoering kun je bewijzen hoe groot de waarde is die je daar als bedrijf aan hecht.”

Tony Veer - directeur The Box B.V. (jurylid)

“Bij The Box strijden wij elke dag tegen concurrentie. De basis van onze klantgerichtheid is dat we een team hebben dat elke dag die concurrentie wil verslaan. Dat doen we door ons te focussen op langdurige relaties met onze opdrachtgevers. We interviewen onze nationale en internationale klanten ook om er zeker van te zijn dat we naar uiterste tevredenheid zaken met hen doen, onze afspraken goed nakomen en we hen verrassen met onze flexibele dienstverlening.

De genomineerden 2020

GET AN AWESOME START!
With easy ONE CLICK INSTALL and fully customizable options, our demos the best start you'll ever get!!