Driesteden BUSINESS is organisator van ‘De Sterkste Schakel’.
De jaarlijkseverkiezing van het meest klantgerichte bedrijf van de regio Stedendriehoek, Noord-Veluwe, Lochem en Raalte. De Sterkste Schakel is een bijzondere verkiezing. De kandidaten worden namelijk genomineerd door andere bedrijven. U bent van harte welkom om uw meest gewaardeerde businesspartners als kandidaten aan te melden voor De Sterkste Schakel Trofee 2020.
De Sterkste Schakel spoort met uw hulp bedrijven in de regio op die service en klantgerichtheid als vanzelfsprekend beschouwen. Het verlenen van uitstekende service is bepalend voor de reputatie van een onderneming. Klantgerichtheid is de pure bezieling om problemen voor klanten op te lossen.
























De spelregels
Elk bedrijf mag meerdere kandidaten aanmelden voor de Sterkste Schakel Trofee 2020. Uiteraard is uw medewerking geheel vrijblijvend.
De onafhankelijke juryleden van De Sterkste Schakel beoordelen alle kandidaten nauwgezet. Onder meer aan de hand van een uitgebreide vragenlijst. De uitreiking vindt plaats tijdens de feestelijke Finaleavond in het voorjaar van 2020. Een netwerkevenement van formaat dat publicitair volop in de schijnwerpers zal staan.
Er zijn twee voorwaarden waaraan de organisatie moet voldoen om genomineerd te kunnen worden door andere bedrijven:
- Het (moeder, dochter of zuster) bedrijf moet minimaal 1 jaar actief zijn.
- Het (moeder, dochter of zuster) bedrijf moet in één van de volgende plaatsen gevestigd zijn: Almen, Apeldoorn, Baak, Barchem, Bathmen, Beekbergen, Beemte Broekhorst, Broekland, Broekland, Brummen, Colmschate, Deventer, Diepenveen, Dieren, Doornspijk, Eefde, Eerbeek, Elburg, Elspeet, Empe, Emst, Epe, Epse, Ermelo, Garderen, Geesteren, Gelselaar, Gorssel, Hall, Harde, Harderwijk, Harfsen, Heerde, Heeten, Hierden, Hoenderloo, Hoog-Soeren, Hulshorst, Joppe, Klarenbeek, Kring van Dorth, LaagSoeren, Laren, Lettele, Leuvenheim, Lieren, Lochem, Loenen, Luttenberg, Marienheem, Marle, Nieuw Heeten, Nijbroek, Nijkerk, Noordeinde, Nunspeet, Oene, Okkenbroek, Oldebroek, Olst, Putten, Raalte, Schalkhaar, Steenderen, Terwolde, Teuge, Tonden, Twello, Uddel, Ugchelen, Vaassen, Veessen, Vierakker, Vierhouten, Voorst, Vorchten, Vorden, Wapenveld, Warnsveld, Welsum, Wenum, Wezep, Wichmond, Wiesel, Wijhe, Wilp, Zutphen.

Aanmelden kandidaten 2020
Elk bedrijf mag meerdere kandidaten aanmelden voor de Sterkste Schakel Trofee 2020. Uiteraard is uw medewerking geheel vrijblijvend.
Cor Spronk (dagvoorzitter)
“Als ondernemer spreek ik regelmatig tijdens evenement of treed ik op als dagvoorzitter. Tijdens mijn bijdrage creëer ik een sfeer waarbij jij als publiek het gevoel krijgt dat ik je persoonlijk in de ogen kijk. Zo weet ik je te boeien, te raken en te inspireren. Mijn troef is mijn warmte en betrokkenheid. Soms zoek ik de grenzen op en neem ik je mee op avontuur. Ik ga daarbij humor en zelfspot niet uit de weg.”
Key-note spreker
“Als ondernemer heb ik veel mooie dingen gezien, maar ook fouten gemaakt. Daar kan ik veel over vertellen. Ik deel graag mijn ondernemerservaring met je. Wanneer jij na mijn lezing de deur uitloopt en thuis wil nakijken hoe je je zaken geregeld hebt, dan heb ik mijn doel bereikt.”
Dagvoorzitter
“Als dagvoorzitter begeleid ik met souplesse het programma. Op het podium ben ik in mijn element en stel vragen die een ander niet durft te stellen. Altijd met respect. Het maakt me blij wanneer een dag goed en ordentelijk verlopen is en het publiek nieuwe kennis en inspiratie mee naar huis neemt.”
Waar kom ik mijn bed voor uit?
“Ik wil je inspireren, helpen, je hart raken en tot je verstand doordringen. Zodat jij verder komt.”
Juryleden 2020
U heeft er al veel over gelezen en gehoord: de uitverkiezing van de Sterkste Schakel. Oftewel de ondernemer die zich onderscheidt als het meest klantgerichte bedrijf van de Stedendriehoek, Noord-Veluwe, Lochem en Raalte. Geen uitverkiezing zonder jury. Wij stellen de leden graag aan u voor.
Pieter van de Mosselaar - directeur Driesteden Business - juryadviseur van de Sterkste Schakel
“Klantgerichtheid is voor mij de wijze waarop een ondernemer op de wensen en behoeften van klanten inspeelt. Door conversie naar nieuwe producten en diensten, maar ook door het managen van het verwachtingspatroon van de klanten. Klantinzicht is daarbij onontbeerlijk. Verras de klant, voordat deze jou verrast! Een klassiek voorbeeld ter illustratie is het Kodaksyndroom. De digitale camera lag al op de schappen, maar werd niet uitgeleverd omdat Kodak nog meer dan genoeg verdiende met fotorolletjes. We weten inmiddels hoe het met dit bedrijf is afgelopen. Naast de criteria vastgelegd door de jury wil ik met de kandidaten graag ingaan op het fenomeen gunning of vergunning.
Het idee hierachter is dat een bedrijf en/of instelling een mandaat van de omgeving krijgt om te blijven opereren. Behalve een goede vergunning is ook draagvlak nodig bij alle stakeholders, anders gezegd de belanghebbenden en het soms zo kritische publieke domein. Dit alles met een vette knipoog naar het begrip voortborduurzaamheid!”
Maarten Jansen - directeur Landal Miggelenberg (jurylid / voorzitter)
Wij, (alle! medewerkers van Landal Miggelenberg) zijn ieder moment van de dag bezig met het verzorgen van onze gasten. Op die manier proberen wij zoveel mogelijk geluksmomenten te creëren. Door de lat voor onszelf hoog te leggen en continue verwachtingen te overtreffen.
Peter Robbers - directeur Robbers Accountants Belastingadviseurs (jurylid)
Marc Schmidt - directeur Schmidt Medica B.V. (jurylid)
Joachime Hutten - directeur Ten Kate flowers & decorations (jurylid)
Annemarie Lankhaar- Alfa Accountant en Adviseurs senior klantbeheerder (jurylid)
Gerbrand Pot - directeur CRYSTAL PARK BV (jurylid)
Jan Bobbink - directeur Qlip BV (jurylid / voorzitter)
“Klantgericht werken betekent voor Qlip en zijn medewerkers dat je de betrokken, betrouwbare en innovatieve partner moet zijn voor kwaliteitsborging in de zuivelketen.
Betrokken door altijd klant- en servicegericht te werken, je pro actief op te stellen, goed samen te werken, te luisteren en mee te denken. En door onderdeel uit te maken van de relevante netwerken in de zuivelsector. Betrouwbaar door constant hoge kwaliteit dienstverlening te leveren en afspraken stipt na te komen.
En innovatief door gericht ‘inside out’ en ‘outside in’ vernieuwingen en business development te stimuleren, die vroegtijdig inspelen op toekomstige technologische en duurzame ontwikkelingen.
Qlip staat en gaat voor het onafhankelijk monitoren, analyseren en inspecteren van de veiligheid, kwaliteit en samenstelling van melk en zuivelproducten. Met een bevlogen en betrokken team medewerkers ondersteunt Qlip klantgericht de vooraanstaande spelers in de internationale zuivelsector.”
Roderik de Wilde – notaris DWR Notarissen (jurylid)
Een goede werkgever schept alle primaire en secundaire voorwaarden om zijn of haar personeel te inspireren, te boeien en uit te dagen. Succes komt dan vanzelf!
Ik ben nieuwsgierig hoe de genomineerde bedrijven aan dit specifieke element van klantgerichtheid inhoud geven, zonder de andere aspecten uit het oog te verliezen.
Hans Koolhof - Vestigingsleider Van Wijnen Deventer B.V. (jurylid / voorzitter)
Sietze Henstra - directeur EEGA (jurylid)
Verder is klantvriendelijkheid en klantgerichtheid voor ons als team (EEGA Groep) van essentieel belang voor onze dienstverlening. We richten ons tenslotte met onze bedrijven op het samenbrengen en –houden van mens en arbeid, mensenwerk!”
Annick Olthof- Teammanager Aventus (jurylid)
Frank Hulscher – directeur Fooddock (jurylid / voorzitter)
“Klantgerichtheid. Het woord is eigenlijk zo mooi en duidelijk. Richt je op de klant, luister, analyseer en neem actie. Je goed kunnen verplaatsen in de klant is essentieel voor succes. Aspecten die voor mij zwaar tellen bij een ondernemer, zijn: USP’s, concurrentiepositie, klachtenafhandeling, branche, netwerk, klantvriendelijkheid, social media en succes.”
Ron Jager– regio directeur ING Nederland Veluwe en Stedendriehoek (jurylid/voorzitter)
“Klantgericht betekent goed luisteren, de klant door en door willen begrijpen, écht begrijpen wat hij nodig heeft. En dan met creatieve oplossingen komen en slagvaardig handelen. Klantgericht werken is het klantbelang vooropstellen.