Eind vorige maand werd in Apeldoorn de renovatie van het pand aan de Paramariboweg voltooid. Daarmee is de eerste vestiging binnen de Volvo Nieuwenhuijse Groep overgestapt naar het zogeheten Volvo Personal Service-concept. Alles draait daarbij om de klant. “Een efficiënte werkwijze moet leiden tot een zo gering mogelijke tijdsbesteding van de klant.”

De Volvo Nieuwenhuijse Groep is door de jaren heen uitgegroeid naar zeven vestigingen. Daarmee is het bedrijf vertegenwoordigd in een hele grote regio: van de Veluwe tot Raalte en de Stedendriehoek. Investeren in de toekomst is vanzelfsprekend, vestigingen worden continu bij de tijd gehouden. Op het hoofdkantoor in Apeldoorn is net de renovatie achter de rug die de nieuwe Volvo Personal Service moet gaan ondersteunen. “Je kunt het zien als een pitstopachtige onderhoudsbeurt. Klanten maken een afspraak, onze monteurs kennen het tijdstip en weten welk onderhoud moet gebeuren. Het magazijn zorgt dat de benodigde onderdelen voorradig zijn”, verklaart directeur Peter Nieuwenhuijse. “Monteurs werken in tweetallen aan de auto’s, zodat klanten zo weer de weg op kunnen. Een winterbandenwissel gaat soms zo snel dat klanten de koffie nog niet eens op hebben.”

Het nieuwe concept komt overwaaien uit Zweden, de thuishaven van Volvo, en is bedoeld om klanten een prettige omgeving te bieden waarin zij zich welkom voelen. “Er is een living room met een koffiebar en een aantal flexwerkplekken voorzien van wifi. De klant kan de deur achter zich dicht trekken en aan het werk gaan”, aldus Nieuwenhuijse. De nieuwe lay-out van de zaak weerspiegelt het concept: de grote ontvangstbalie van weleer is verdwenen, klanten worden welkom geheten door een hostess en de ramen in de living room bieden zicht op de werkplaats. Alles draait om de klant, stelt Nieuwenhuijse. “Een efficiënte werkwijze moet leiden tot een zo gering mogelijke tijdsbesteding van de klant. De rompslomp met auto halen en brengen, vervangend vervoer is verleden tijd. Je bent je auto een uurtje kwijt en kunt ondertussen gewoon werken met een goeie kop koffie erbij.”

Direct contact
De aftersales verloopt dan ook anders dan voorheen. Klanten hebben tegenwoordig direct contact met de monteurs aan twee ontvangstbalies. Omdat monteurs niet langer achter de schermen werken, is hun kleding aangepast: in plaats van een overall dragen ze een werkbroek en pullover. Ook zijn ze geschoold in communicatie en mobiel en per mail direct bereikbaar voor de klant. “Hoe fijn is het als je rechtstreeks met de monteur kunt praten die aan jouw auto heeft gewerkt? Dat is precies de reden waarom de dorpsgarage zo populair is. Wij brengen dat op grote schaal en meer premium hier in de praktijk.” De Volvo Nieuwenhuijse Groep is een van de eerste dealers in Nederland die het concept uitrolt. De bedoeling is dat na Apeldoorn ook de overige vestigingen van het bedrijf op termijn overgaan.

Met de Volvo Personal Service wil Volvo Nieuwenhuijse met name de zakelijke rijder aanspreken. “Volvo is echt een merk voor de zakelijke rijder. Met dit concept spelen we daarop in, het past in ons streven om klanten mobiliteitsoplossingen op maat te bieden. Daarbij onderzoeken we hoe het bedrijf van de klant in elkaar zit, welke wensen en behoeften hij heeft en adviseren wij hem op het punt van kostenefficiëntie en directe en indirecte besparingen. Daarbij kunnen wij ook niet-Volvo vervoersoplossingen bieden als het gaat om koop of lease. Daarom willen we ook nu vooroplopen en pionieren met dit nieuwe concept dat in onze ogen echt de toekomst heeft.”

Vision 2020: veiligheid als speerpunt
De visie en vooruitstrevendheid die Volvo uitdraagt in het nieuwe serviceconcept zijn ook zichtbaar in de auto’s zelf. Volgende maand staat de Volvo S90 in de showroom (vanafprijs € 42.995), in september gevolgd door de V90 (vanafprijs € 45.995). Deze nieuwe modellen vormen de volgende stap richting 2020 als het gaat om veiligheid. “Volvo heeft zich ten doel gesteld om in dat jaar een volledig elektrische auto te kunnen bouwen die zo veilig is dat er geen doden of zwaargewonden meer vallen onder de berijders en inzittenden. Het beveiligingssysteem van die auto is zo uitgebreid dat je bijna niet meer kunt crashen. Dit onder meer dankzij semi-autonoom rijden, automatisch bijsturen als je van de weg dreigt te raken, het herkennen van auto’s, fietsers en voetgangers enzovoort.”

Dat veiligheid hoog in het vaandel staat, blijkt ook uit het feit dat Volvo in Zweden een eigen crash test center heeft, waar aanrijdingen worden nagebootst. In geval van zware ongelukken op de weg gaat een onderzoeksteam ter plaatse om de oorzaak te onderzoeken. “Alle resultaten worden meegenomen in zowel de bestaande als de nieuwe modellen, om de auto’s steeds veiliger te maken.” Door voorop te willen blijven lopen in persoonlijke service én veiligheid, is Volvo Nieuwenhuijse in het gerenoveerde pand zonder meer klaar voor de toekomst.

Volvo Nieuwenhuijse Groep
Paramariboweg 68, 7333 PB Apeldoorn
t. 055-5416333 – info@nieuwenhuijse.nl – www.nieuwenhuijse.nl

- Advertentie -