Hanze ICT, opgericht in 2008, profileert zich als allround dienstverlener in de automatisering. De klant kan er terecht met alle vragen over softwareoplossingen, kantoorautomatisering, telefonie en internet.

“Mede door de crisis is kostenbesparing belangrijker dan ooit. Op het gebied van ICT en telefonie kunnen bedrijven nog veel winst behalen, mits ze de goede keuzes maken. Je moet echter wel expertise in huis halen om die juiste keuzes te kunnen maken. Wij helpen daarbij en omdat wij breed georiënteerd zijn, kunnen wij het complete totaalpakket overzien. Dat is belangrijk, want telefonie en ICT zijn tegenwoordig niet meer los van elkaar te zien“, aldus Frank Bokkers en Rudolph Quist, oprichters van het bedrijf. “We startten in 2008, toen de crisis net begon. Maar vanaf het begin hebben we groei weten te realiseren.”

Merkonafhankelijk In 2011 verhuisde Hanze ICT van de oorspronkelijke vestiging in Heeten naar Deventer. In november 2013 werd Centre ICT uit Vroomshoop overgenomen en sinds enkele maanden is Hanze ICT gevestigd aan de Visbystraat in Deventer. Op dit moment heeft het bedrijf negen medewerkers in dienst. “De overname van Centre ICT paste naadloos in onze ambitie om verder te groeien. Het betekent een aanvulling op de reeds aanwezige expertise, maar bovenal meer stabiliteit”, vult compagnon en derde directielid Jeffrey Molemans aan. “Als het gaat over connectivity, oftewel telefoon- en internetverbindingen, dan is de meerwaarde van ons bedrijf dat we merkonafhankelijk kunnen opereren. De keuze voor een van de landelijke operatoren, bijvoorbeeld KPN, is veelal afhankelijk van de locatie van een bedrijf”, vertelt Molemans. Het klantenbestand van Hanze ICT varieert van eenmansbedrijven tot en met grote landelijk opererende bedrijven, zoals Euromaster Nederland. “Maar de focus ligt op Oost-Nederland. Als er problemen bij de klant zijn, dan wil men toch graag dat er iemand fysiek aanwezig is, die de problemen oplost. En het liefst zo snel mogelijk”, zegt Bokkers.

Maatwerk en flexibiliteit

“De kracht van ons bedrijf is het persoonlijk contact met de klant en ons dienstbare karakter. Als het een nieuwe klant betreft, doen we een intake, waarna een analyse en daarna een advies volgt, vaak op het gebied van VoIP en telefonie en aanpassingen van internetverbindingen. Bijvoorbeeld glasvezel of netwerkoplossingen, zoals de voordelen van al dan niet werken ‘in the cloud’. Wat telefonie betreft, zie je dat veel bedrijven op dit moment behoefte hebben aan meer functionaliteiten, zoals integratie van mobiele en vaste telefonie in het bestaande netwerk”, zegt Quist, die benadrukt dat maatwerk en flexibiliteit de sleutel vormen tot succes. “Groeit het bedrijf, dan zorgen wij voor een maandelijkse opschaling van de voorzieningen en bij krimp doen we het tegenovergestelde.”


 

Hanze ICT

Visbystraat 23,
7418 BE Deventer,
T 0570-760060
info@hanze-ict.nl
www.hanze-ict.nl

- Advertentie -