Dit Apeldoornse familiebedrijf, dé Mazda en Subaru dealer in de Stedendriehoek, weet al 25 jaar lang waar het in de business om draait: klanten helpen.

Vader Dick Eickhof zei in 1992 zijn baan bij een importeur vaarwel en ging het avontuur aan van het ondernemerschap. Hij kocht een autobedrijf, waar zoon René in de weekends auto’s poetste en zoon Marcel af en toe een auto verkocht. Het bedrijf groeide als kool en zowel René als Marcel koos ervoor om bij hun vader aan de slag te gaan. “Mijn vader verkocht auto’s uit technische overtuiging. Als iemand nog geen nieuwe auto nodig had, zei hij dat. Die oprechtheid wisten klanten te waarderen”, vertelt directeur René Eickhof, die in 2005 samen met zijn broer het bedrijf overnam van zijn ouders.

Klanten kunnen bij Autohuis Eickhof terecht voor onderhoud en aanschaf van alle merken nieuwe en gebruikte personenwagens en bedrijfswagens. “Naast het dealerschap voor Mazda en Subaru doen wij ook nog het onderhoud voor Daihatsu, dat in 2011 de autoverkoop in Europa stopgezet heeft. Dat zijn jaarlijks nog steeds zo’n 600 onderhoudsbeurten”, zegt Eickhof. “Wij zijn een fullservice bedrijf. Onze achttien medewerkers staan klanten terzijde bij onderhoud en reparatie, schadeherstel, financiering en verzekeringen, het bandenwerk, zoals uitlijnen, en diagnose stellen bij problemen. Kortom, bij alles wat met auto’s te maken heeft.”

Klanten helpen vormt een belangrijke waarde binnen Autohuis Eickhof. “Als echt familiebedrijf willen we mensen op een prettige manier ontvangen, een bepaalde warmte uitstralen, zodat klanten zich bij ons thuis voelen. Vooral zakelijke rijders zijn wel anders gewend en kijken nogal eens verrast op als ze een vriendelijk ‘goedemorgen’ horen”, lacht Eickhof. “Wij willen de mobiliteitspartner zijn voor de particulier en de zakelijke rijder.” De service van Autohuis Eickhof gaat ver. “We willen klanten ontzorgen, dat zit nu eenmaal in ons DNA. Laatst belde er een vrouw die schade had gereden en licht in paniek was. Dan regelen wij de berger en de verzekering en brengen we haar ook naar huis, omdat ze schrik had zelf te rijden.”

Dat Autohuis Eickhof hiermee een gevoelige snaar raakt, blijkt uit de klantenwaardering: een 8,5. “Dan hoor je terug dat ze prettig geholpen zijn, dat we doen wat ze gevraagd hebben en dat de prijs-kwaliteitverhouding in orde is. Onze duidelijkheid scoort ook hoog: we bellen altijd als er sprake is van meerwerk en overleggen wat nu moet gebeuren en wat nog een jaar kan wachten. Ja, precies zoals mijn vader dat ook altijd deed.”

Autohuis Eickhof
Kayersdijk 153
7332 AR Apeldoorn
055 – 5212 809
info@eickhof.nl
www.eickhof.nl

- Advertentie -