Het deventer Wijnhuis slot-kleverkamp is gevestigd in een futuristisch ogende boerderij, ontworpen door architect peter ghijssen op basis van een studie naar oude boerderijen in Colmschate. in het proefl okaal op deze bijzondere locatie vond eind januari een wijn- en spijsavond plaats, georganiseerd door pieter van de Mosselaar, uitgever van driesteden Business.

Het Deventer Wijnhuis Slot-Kleverkamp staat al ruim 125 jaar bekend als dé wijnspecialist van Deventer en omgeving. Het wijnhuis ligt dicht bij de A1, waardoor ook klanten uit de wijde omtrek Slot-Kleverkamp weten te vinden. Rond 17.30 uur kwamen de eerste gasten binnen en om 18.00 uur kon het wijn- en spijsfestijn van start gaan. Léon van Oudenallen, directeur van het Deventer Wijnhuis: “We hebben de avond georganiseerd samen met Linthorst Culinair. Zij zorgden voor de catering, wij voor de wijnen.”

De samenwerking mondde uit in een paar verrassende combinaties. “In het begin serveerden we bijvoorbeeld een Nieuw- Zeelandse sauvignon blanc bij een frisse salade met geitenkaas. De meeste mensen denken bij kaas aan een rode wijn, maar juist bij geitenkaas past witte wijn perfect”, aldus Van Oudenallen. “En later schonken we bij een stukje eendenborstfi let met couscous een stevige Chileense carmenère. De tannine breekt de vetten van de eend af en dat geeft een bijzondere mondsensatie.” Van Oudenallen kijkt terug op een geslaagde netwerkavond. “De gasten zaten aan de lange tafel in ons proefl okaal en het was beregezellig. Als ik wat wilde vertellen over mijn wijnen, moest ik eerst zien dat ik iedereen stil kreeg”, lacht hij. Ook Gabrielle Kaptein van ARKA Media in Apeldoorn had een geslaagde avond. “Altijd leuk, wijnproeven en gezelligheid. En netwerken natuurlijk”, zegt ze. “De avond was prima verzorgd, mooie locatie ook. En absoluut nieuwe contacten opgedaan. Wij leveren foto’s en fi lms voor magazines, beurzen en websites. Dus alle ondernemers op zo’n avond zijn interessant.” Ook John Murray, commercieel directeur bij Adatum Telecom in Zutphen, heeft lekker gegeten. “Prima catering en voortreffelijke wijnen. En ik ontmoet altijd nieuwe mensen. De meeste netwerkclubs zijn lokaal georiënteerd, die van Driesteden Business is breder getrokken. Hier tref je mensen uit de hele Stedendriehoek. Dat biedt extra perspectief.” Hij is niet iemand die een dag later alle ontvangen visitekaartjes gaat nabellen. “Ik ben een aanhanger van het nieuwe netwerken. De ondernemers die naar zo’n netwerkevent komen, hebben hun zaakjes qua telecom en ICT doorgaans al goed voor elkaar. Ik ben geïnteresseerd in het netwerk achter dit netwerk. Als ik een goed en gezellig gesprek heb gehad met een ondernemer, dan hoop ik dat als een van hun klanten zegt ‘ik zit te klooien met mijn ICT, weet jij nog iemand’, ze zeggen: je moet Adatum hebben. Een langetermijnstrategie dus.”

- Advertentie -