Daar kunnen de members van Driesteden Business wel een boekje over opendoen. Deze ondernemers profiteren van aantrekkelijke kortingen, hebben het naar hun zin bij de afwisselende evenementen van Driesteden Business en breiden hun netwerk gestaag uit.

Een van de activiteiten die altijd goed bezocht worden, zijn de Bedrijven-Ontmoeten- Bedrijven diners op diverse locaties in de Stedendriehoek. Dat is mede te danken aan het feit dat het doorgaans een diner plús is. Zoals onlangs in ’t Hof van Gelre in Lochem, waar neurocoach Jaap Mackaay van Pure M sprak over de werking van het brein. Stof tot nadenken, zo omschrijft Mario Riesebeek van Bdata de lezing. “Geen alledaags onderwerp en iets waar iedereen mee te maken heeft. Ik had niet verwacht dat het verschil tussen onbewust en bewust handelen zo groot zou zijn: 98% versus 2%! Daar zat trouwens iedereen in de zaal van te kijken.” De Deventer ondernemer is netwerker in de breedste zin van het woord. “Bij Driesteden Business zit je elke keer weer met andere mensen aan tafel, dat geeft energie en inspiratie. En ik heb er ook deze avond weer een contact aan overgehouden”, zegt hij. “Daarnaast zijn de evenementen goed verzorgd. Het eten was perfect, lekker met asperges als seizoensgroente. De locatie was nieuw voor mij, daar ga ik wellicht nog eens gebruik van maken.”

Eigen uitstraling
Voor Jeroen Rutten, adjunct-directeur van het Apeldoornse aannemingsbedrijf Draisma, is het netwerk van Driesteden Business nog relatief nieuw. “Tot nu toe heb ik alleen een ontbijtsessie bijgewoond, maar in de nabije toekomst wil ik zeker allerlei netwerkevenementen gaan bezoeken. Netwerkdiners bijvoorbeeld, als er een interessante spreker is. En het Driesteden Business Open, want golfen is mijn hobby”, vertelt hij. Rutten meldde zich aan als member om het netwerk van Draisma in de Stedendriehoek te versterken. “We willen ons meer in deze regio gaan profileren. Als je kijkt naar het soort bedrijven dat daar gevestigd is, hebben we daar duidelijk raakvlakken mee. We voelen ons dan ook thuis in het netwerk van Driesteden Business.”

Dat geldt ook voor Cynthia Boezaart, samen met haar man Martin eigenaar van het Apeldoorns Palletbedrijf en kledingzaak/ webwinkel Hippe Dingen in Zutphen. Beiden zijn inmiddels vertrouwde gezichten bij de netwerkevents van Driesteden Business. “Autotestdag, motorweekend, BOB-diner, elk evenement heeft zo zijn eigen uitstraling. De kookclinic bij Restaurant ‘t Diekhuus vond ik echt heel leuk. Iedereen deed wat, samen een gerecht maken en dan serveren aan de groep. De reacties die je dan krijgt, prachtig”, aldus Boezaart. Zij en haar man zijn tijdens evenementen geen ‘roosschieters’. “Uiteraard combineer je wel het leuke en het zakelijke, want je weet nooit of er een klant tussen zit die interesse heeft in onze producten. Maar dat moet je even de tijd geven”, zegt ze. “Je ontmoet altijd leuke mensen. Dat blijft je bij. Als je ooit iemand nodig hebt, dan denk je: laat ik die van Driesteden Business eens contacten.”

Leuk en lonend
Als je lid van de club bent, ga je ook naar de netwerkevenementen. Dat is het standpunt van René Lovink van Friso Woudstra Architecten in Vorden. Hij bezocht al een aantal keer de Hamermolen in Ugchelen voor een BOB-diner en/of borrel en was aanwezig bij de wijnproeverij in Slot Kleverkamp in Deventer. “Herhaling is de kracht van de boodschap, daarom laten we ons regelmatig zien. De entourage en de mensen zijn altijd prima. Ook het feit dat het kleine groepen zijn, spreekt me aan. Een mooie manier om ons netwerk te onderhouden en uit te breiden.” Friso Woudstra Architecten is gespecialiseerd in het nieuw bouwen van historische villa’s, landhuizen en appartementen met een klassieke uitstraling. “Een kleine doelgroep in het hogere segment. Ik verwacht tijdens netwerkevenementen ook niet direct te scoren. Maar je wisselt van gedachten, creëert een atmosfeer en het praat zich altijd verder. Ook naar mensen bij wie je niet aan tafel zat. Op die manier krijgen we via netwerken toch onze business binnen.”

Voor Carla Slijkhuis-Bolt van Bolt Papier in Deventer is het lidmaatschap een stok achter de deur. “Ik neem me heel vaak voor naar een netwerkbijeenkomst toe te gaan, want het is goed om te doen en om nieuwe contacten te leggen. Maar omdat het niet altijd in mijn programma past, komt het er dan niet van”, zegt ze. “Om mezelf te triggeren toch tijd te steken in netwerken, heb ik me aangemeld als member. Want naderhand denk ik altijd: het was toch leuk en het loont ook.” Haar interesse ligt onder meer in netwerkevents als de kookclinic.

“In een ontspannen sfeer met elkaar in gesprek zijn tijdens het koken, lijkt me een erg leuke combinatie.” Het werkgebied van haar bedrijf omvat de Stedendriehoek, Lochem en Raalte. “Daar bevindt zich mijn vaste klantenkring. Maar ik zoek ook opdrachtgevers daarbuiten en dan geldt: hoe groter je netwerk, hoe meer kans dat via mond-tot-mond reclame nieuwe klanten je weten te vinden.”

- Advertentie -