Dat is de missie van ING, aldus Ron Jager, directeur MKB ING Bank Veluwe & Steden3hoek. Zijn bank bedient met tien relatiemanagers de MKB-relaties in het gebied Veluwe & Steden- 3hoek. “Vanaf een omzet van 200.000 euro per jaar krijgt iedere MKB’er een vast aanspreekpunt binnen ING. Wij streven naar een langdurige relatie tussen klant en aanspreekpunt omdat klanten dit op prijs stellen.”

Het verhogen van de klanttevredenheid is een speerpunt, stelt Jager. “We slagen daar goed in. Van de drie grootbanken in Nederland heeft ING de hoogste klanttevredenheid in de zakelijke én de particuliere markt.” Hiertoe organiseert ING bijna wekelijks allerlei bijeenkomsten voor relaties over de meest uiteenlopende onderwerpen, zoals ‘Hoe presenteer ik mijn bedrijf?’, ‘Hoe ga ik om met social media’, ‘Hoe haal ik meer omzet uit mijn netwerk?’ Daarnaast beschikken productspecialisten en relatiemanagers binnen ING over specifi eke kennis, die zij graag met hun MKB-relaties delen. En tot slot biedt ING gemak door de systemen van de bank toegankelijk te maken voor relaties via de website, internetbankieren en (zakelijke) apps. Jager: “Zo zijn we continu bezig om onze dienstverlening aan ondernemers te verbeteren. Persoonlijke aandacht en goede bereikbaarheid van aanspreekpunten helpen daarbij. Mijn boodschap: neem gerust contact met ons op. We zijn er voor u en onze ambitie is onder andere te groeien in kredietverlening.”

- Advertentie -