Zakelijke succes is onder meer afhankelijk van een goed zakelijk netwerk. om ondernemers in de stedendriehoek te ondersteunen bij het uitbreiden en op peil houden van dit netwerk, organiseert Driesteden business regelmatig netwerkevenementen. recent vond in dit kader een bedrijven ontmoeten bedrijven (bob)-diner plaats in De Hamermolen in ugchelen. Deelnemers zijn enthousiast over het evenement.

De Hamermolen is een voormalige papiermolen, die nu zowel een ‘mystiek ontdekkingshuis’ als een ‘laboratorium voor perfectie’ is. Hiermee vormt het etablissement een uitstekende locatie voor een netwerkevenement voor ondernemers uit de Stedendriehoek. Op dinsdag 28 april verzamelden zich hier zo’n dertig ondernemers. Gezamenlijk genoten zij van een zogenaamd BoB-diner, een evenement dat bedoeld is op laagdrempelige manier ondernemers met elkaar in contact te brengen.

bijzaken
Behalve lekker eten – er was een aantrekkelijk tapasbuffet – kon er tijdens de BoB-bijeenkomst ook geluisterd worden naar een lezing. Deze werd verzorgd door Nico Bezuur, eigenaar van de Hamermolen, alsmede van tandartspraktijk Qyom en de trainingsbedrijven Catan en Bezuur & Van der Wind. Bezuur vertelde de aanwezigen op inspirerende wijze over ‘meesterlijk ondernemen’. “Ik heb geprobeerd de deelnemers te laten nadenken over de vraag of ze nog wel in contact staan met de oorspronkelijke bron van waaruit ze ooit enthousiast waren om te gaan ondernemen”, zegt hij. “Want in de dagelijkse praktijk wordt die aanvankelijke passie vaak weggenomen door allerlei bijzaken.”

Bij zijn presentatie gebruikte Bezuur verschillende hulpmiddelen. Zo werd de lezing afgesloten met een klankschaal, waarmee een ‘bezinningsmoment’ gecreeerd werd. Maar ook een fi lmpje van Michael Jackson passeerde de revue. “Ik probeer deelnemers in onze trainingen altijd op allerlei manieren mee te nemen”, zegt Bezuur hierover. “Dat fragment van Michael Jackson is prachtig, omdat het toont hoe helder hij zijn medewerkers stuurde op kwaliteit. Ondernemers die open staan voor verdere groei, kunnen er wat van opsteken.” Bezuur deelde ook zijn bijna-doodervaring, waardoor hij de essentie van waar het allemaal om gaat heel stevig heeft ervaren: “Heb ik geleefd, heb ik liefde gegeven en ervaren, was ik van betekenis en wat laat ik na?”

Passie
Deelnemers werden geïnspireerd door de presentatie van Bezuur. Zo geeft Irene Maatman, creatief directeur van het Zutphense Avancé Communicatie, aan zeer positief terug te kijken op de bijeenkomst. “We doen vaker mee aan netwerkevenementen”, vertelt ze. “Dankzij zulke bijeenkomsten kom je in contact met ondernemers uit de regio. Aan dit BoBdiner deed ik mee omdat het onderwerp van de presentatie mij aansprak.” Daarin werd Maatman dus niet teleurgesteld. “De belangrijkste boodschap luidde dat je passie moet hebben voor datgene waarmee je bezig bent”, zegt ze. “Want alleen wanneer je zelf gepassioneerd bent voor je werk kun je dat ook overbrengen op de medewerkers.” Ook over de bijzondere afsluiting van Bezuurs lezing – het reeds genoemde bezinningsmoment met de klankschaal – is de Avancé-directeur enthousiast. “Ik had dit nog niet eerder meegemaakt in een zakelijke setting”, zegt ze glimlachend. “Mooi om dat een keer te ervaren.”

- Advertentie -