De regio is een crossmediaal marketingcommunicatiebureau rijker: Het Bureau Van Waarden. En de initiatiefnemers Ralph Sturm en Patrick Dorrestein weten het zeker: “Wij bieden iets extra’s. Wij ondersteunen de ondernemer bij zijn totale marketing- en communicatieplaatje, te beginnen bij de positionering en het inzichtelijk maken van de doelgroep. Uiteindelijk kom je dan uit bij een doortimmerd crossmediaal strategisch plan en een onderscheidend creatief concept. Vervolgens realiseren wij ook de bijpassende on- en offl ine communicatiemiddelen. Dat kan variëren van een simpele banner tot en met een bioscoopcommercial. Desnoods schilderen we de lantaarnpalen paars.”

Positioneringsadviseur Sturm is een oude bekende in de regio. Hij verdiende zijn sporen onder andere als directeur van communicatiebureau Amazing en de laatste jaren met zijn marketing- en communicatiebureau Brainsturm. Patrick Dorrestein is voormalig creatief directeur van onder andere Grey Amsterdam en IceMedia, werkte voor diverse nationale en internationale topbedrijven en won meerdere aansprekende prijzen, waaronder twee ADCN Awards en zeven SAN Awards. Dorrestein werkte meer dan 25 jaar in Amsterdam, maar koos ervoor om zich in dit deel van het land te vestigen. “Het viel mij op dat de meeste bureaus in deze regio zijn gefocust op design, ook al noemen ze zich een fullservicebureau. Ik mis de inhoud.

Het verhaal begint namelijk veel eerder. Wil je een goede reclamecampagne opzetten, dan moet je bij het begin beginnen. Wat is je positie in de markt? Welke doelgroep wil je bereiken? Wat zijn je uiteindelijke doelen?” En juist het beantwoorden van deze vragen is het specialisme van Ralph Sturm. “Ik zie dat er in deze regio te veel geld over de balk wordt gesmeten met ondoordachte en onopvallende campagnes. Omdat wij het totaalplaatje voor ogen hebben, kunnen we gefundeerd en onderscheidend werk leveren. Uit diverse onderzoeken blijkt dat bedrijven die merkdenken centraal stellen een hoger rendement behalen”, zegt Sturm die daarbij verwijst naar de website, waarop het silhouet van beide heren te zien is met tussen hen in een plusteken. De som van beiden: return on investment.

Sturm en Dorrestein zijn ervan overtuigd dat de vestiging van hun bureau hier in de regio een voordeel is. “Het is toch een people’s business. Elkaar in de ogen kijken, blijft belangrijk.” Aan enthousiasme ontbreekt het Sturm en Dorrestein in ieder geval niet. Hoewel beiden geen twintigers meer zijn, stralen ze wel het enthousiasme en de passie uit van startende ondernemers. “Ja, we hebben er zin in, temeer ook omdat we ervan overtuigd zijn dat ons concept klopt. We hebben in het verleden onze sporen verdiend, ieder met zijn eigen expertise en kennis. Nu komt het samen. Daar gaan mooie dingen uit voortkomen.”

 


 

Het Bureau van Waarden

Van der Houven van Oordtlaan 6,
7316 AH Apeldoorn,
Tel. 055-5221251
info@hbvw.nl
www.hbvw.nl

- Advertentie -