De Bedrijvenkring Apeldoorn is actiever dan ooit en kan bogen op een aantal inspirerende wapenfeiten. Voorzitter Edwin Boekhorst over zijn missie: verbinden en samenwerken.

Afgelopen jaar gingen alle afdelingen van de BKA op in één grote ondernemerskring – met de meeste leden (bijna vierhonderd) en het grootste bereik in Apeldoorn, aldus Boekhorst. “En het ledenaantal groeit nog steeds, zo hebben we tijdens onze nieuwjaarsbijeenkomst weer vijf nieuwe bedrijven mogen verwelkomen. Hoe meer leden, hoe meer geld in het laatje en hoe professioneler onze organisatie wordt.”

De groei verklaart Boekhorst uit de actieve opstelling van de BKA. “We hebben inmiddels echt de nodige wapenfeiten te melden. Zo is afgelopen jaar het Ondernemershuis geopend en reiken we deze maand Made in Apeldoorn uit, een boek met honderd exporterende bedrijven uit Apeldoorn”, zegt hij. “Uiteraard kunnen we dit niet alleen, hiervoor hebben we ondernemers, gemeente en andere organisaties hard nodig. Daar werken we nauw mee samen, bijvoorbeeld bij de Uitvoeringsagenda Economie, die in 2017 is opgesteld.”

Een andere recente activiteit is Het Grote Ondernemersfeest in het kader van 3FM Serious Request, waar bijna driehonderd ondernemers op afkwamen. “Een groot deel van de entreegelden ging naar het goede doel. Verder hebben we afgelopen jaar voor de tweede keer een bijdrage mogen leveren aan de uitreiking van de Apeldoorn Business Awards. Met dergelijke evenementen laten we zien dat de BKA ertoe doet. We dragen bij aan verbinding, samenwerking en netwerken in Apeldoorn en worden in toenemende mate gezien als de spreekbuis voor ondernemend Apeldoorn.”

De bestuursleden vertegenwoordigen allemaal een deelgebied van Apeldoorn en hebben elk hun eigen specifieke aandachtsgebied, zoals verkeer, arbeid, cleantech en de binnenstad. Zelf staat Boekhorst op de rol voor contacten met de gemeente, provincie en regionale partijen. “We willen elke maand met elkaar een project initiëren waar we als ondernemend Apeldoorn wat aan hebben. Zo gaan we binnenkort aan de slag met de verduurzaming van de A1, om cleantech te promoten.”

Voor 2018 blijven werkgelegenheid en verbinding belangrijke thema’s. “Elkaar de bal toespelen en de handel gunnen. Samen met bedrijfsleven, gemeente en onderwijs de regio versterken. Dan worden we dé speler van Oost-Nederland, waar ook Zwolle, Arnhem en Nijmegen niet tegenop kunnen. Daar mogen we als ondernemers best trots op zijn.” Boekhorst eindigt dan ook graag met een oproep: “Word lid van onze club. Dan kunnen we nog meer onze energie en krachten bundelen.”

- Advertentie -